Tags: ,
Opel: 160 години иновации (фото-галерија)

Opel го прославува 160-тиот роденден

» Веќе 160 години марката со молња во амблемот ги прави иновациите достапни за сите. Ова го обезбеди Адам Опел кога ја основа компанијата во 1862 година, а подоцна и неговите пет сина и сопругата, која енергично учествуваше во понатамошниот развој на компанијата од производител на машини за шиење и велосипеди во автомобилски производител и затоа може да се смета за првата жена менаџер. Нудејќи им на клиентите иновации во комбинација со емоции и традиција – Opel остана верен на оваа посветеност до ден-денес. Има бројни модели од легендарните 4/12 PS Laubfrosch, Kadett и Kapitän до актуелните бестселери како што се Astra, Mokka и Corsa, која оваа година го слави својот 40-ти роденден. Исто како што Opel беше пионер во 1920-тите со воведувањето на технологијата за склопување, производителот на автомобили сега е на пат да стане бренд за одржлива мобилност кој целосно ќе се фокусира на електричните возила во Европа од 2028 година.

„Оpel ги движи луѓето 160 години. Денес сме водени од истиот дух како основачот на компанијата Адам Опел – технологија и иновации за секого, без разлика дали се машини за шиење, велосипеди или автомобили. Сето тоа со јасен поглед на иднината, секогаш подготвен да се соочи со новите предизвици. За ова сведочат многу бестселери од богатата историја на Opel, како и нашите сегашни модели, од кои повеќето се веќе електрифицирани. Од 2028 година Opel во Европа ќе биде електрична марка. Затоа, ние сме добро подготвени за следните 160 години“, вели извршниот директор на Opel, Уве Хохгешурц.

Успешната приказна започна на крајот на август 1862 година кога Адам Опел ја состави својата прва машина за шиење во Риселсхајм, поставувајќи го камен-темелникот на младата компанија. Бројките на производство брзо се зголемуваа – не само затоа што Opel ги исполни желбите на индивидуалните клиенти и дизајнираше специјални машини за шиење за клиенти со посебни барања. Веќе во 1868 година Адам Опел и неговите вработени се преселиле во нова фабрика. Компанијата наскоро се разви во еден од најголемите производители на машини за шиење во Германија и извозник во цела Европа.

По машините за шиење, Opel го изгради својот следен успешен столб со велосипедот. Во 1886 година, во Риселсхајм беше направен првиот велосипед со големо предно тркало, со што Opel стана еден од првите производители на велосипеди во Германија. Наскоро палетата на модели се прошири за да вклучи трицикли и велосипеди со еднакви тркала, а во 1888 година беше отворена првата фабричка зграда резервирана исклучиво за производство на велосипеди. Opel брзо ја усвои модерната технологија како пневматици и топчести лежишта за своите велосипеди, а во 1894 година воведе и велосипеди конструирани специјално за жени. Успешната приказна продолжи низ децениите – до ’20-тите години Opel стана најголемиот светски производител на велосипеди.

Одлучувачкиот развоен чекор во историјата на компанијата поттикнат од петте сина по смртта на Адам Опел беше почетокот на производството на автомобили во 1899 година. Оттука, Opel е еден од пионерите во оваа индустрија и еден од најтрадиционалните производители на автомобили во светот. Производството на автомобили во Риселсхајм започна со моделот Patent-Motorwagen System Lutzmann. Во 1906 година е произведено илјадитото возило, а конечниот пробив дојде во 1909 година со легендарниот 4/8 PS Doktorwagen. Со цената од 3.950 марки чинеше половина од луксузните конкуренти и го отвори патот за поширок дел од населението да поседува сопствен автомобил. Значаен придонес има и воведувањето на модуларниот систем во 1910 година. Opel беше првиот германски производител кој воведе големо производство користејќи технологија на монтажна лента. Првиот автомобил што излезе од производната лента во Германија во 1924 година беше 4/12 PS Laubfrosch, секогаш обоен во зелено. Благодарение на рационалното производство, автомобилот станува подостапен од година во година – и со постојано зголемување на перформансите. Побарувачката за Opel продолжи да расте, а во 1931 година 1,2 Liter стана првиот вистински „народен автомобил“.

Наскоро следеше следната револуција во производството. Во 1935 година, новиот модел Olympia стана првото германско масовно произведувано возило со самоносечка челична каросерија, која благодарение на нејзината мала тежина обезбеди подобрени перформанси во возењето и мала потрошувачка на гориво. За прв пат новиот дизајн го овозможи таканаречениот „спој“ помеѓу каросеријата и енергетските единици. Така, целиот производствен процес беше побрз и поефикасен, отворајќи го патот кон конструктивната метода да влезе во производството од големи размери.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *