Десет генерации, една причина за успех
» Кога се појави новиот 308, тој беше 10-ти потомок на долгата лоза на 30x серијата на Peugeot започната во 1932 година со 301. Од тогаш досега поминаа 90 години автомобилска историја и технички напредок, но причината за успех остана една – секој возач на Peugeot многу добро ја знае. Бројката 303 е единствената што беше прескокната, а исклучок од последователните модели беше 309, кој беше издаден помеѓу 305 и 306. Моделите од серијата 30x на Peugeot се компактни автомобили од мал седан до семеен хечбек. Во изминатите 90 години, целото или дел од нивното производство се одвиваше на историската локација на Peugeot во Сошо – освен 309 кој се произведуваше во фабриката Поаси и новата генерација која доаѓа од Милуз.
На почетокот на 1930-тите, среде економската криза, Peugeot ги исполни барањата на клиентите со лансирање на 301, кој се продаваше од 1932 до 1936 година како седан, лимузина, купе, кабриолет и родстер. Беше произведен во 70.500 единици. 302 го наследи во 1936 година, а беа произведени 25.100 примероци до 1938 година. Ова беше време кога производителите на автомобили ја откриваа аеродинамиката, а 302 беше пример за ова: со своите интегрирани предни светла лоцирани зад маската и својот аеродинамичен преден дел, го носеше стилот познат како „вретеното на Сошо“ инаугурирано со 402. Овој модел беше голем успех сам по себе, брендот реши да ја користи истата линија отелотворен од Peugeot 302. Овој автомобил можеше да достигне брзина од 100 km/h.
Војната го наруши текот на серијата 30x и Peugeot 303 никогаш не се појави: оваа серија беше ставена во мирување три децении до доаѓањето на 304, претставен во 1969 година на салонот во Париз. Беше достапен како седан, купе, кабриолет, караван и комерцијален караван. 304 имаше за цел да го заземе сегментот со средна големина и ја задржа техничката основа на 204. Сепак, тој се разликува од него по тоа што неговиот преден дел има вертикална маска, а седанот подолг за 15 cm го задржува меѓуоскиното растојание и централниот дел од каросеријата. Модернизираната маска, со своите трапезоидни предни светла, е слична на онаа кај 504. Меѓу 1969 и 1979 година беа произведени речиси 1,2 милиони од 304, кој беше лансиран и во САД.
305 се појави во 1977 година во две верзии – лимузина со 4 врати и караван со 5 врати, кои исто така доаѓаа со задно седиште што може да се преклопи на половина. Дизајниран во соработка со Pininfarina, овој караван беше достапен во комерцијална верзија. Peugeot 305 претставува чекор напред за платформата на 304 и неговиот бензински мотор од 1,3 литри. Се издвојува од своите конкуренти благодарение на погонот на предните тркала, попречниот мотор и четирите независни тркала. Со своето држење на патот, неговата огромна внатрешност и неговата удобност достојна за возилата од повисоките сегменти, 305 брзо се пронајде на пазарот – беа произведени повеќе од 1,6 милиони единици.
Произведуван помеѓу 1985 и 1994 година во Поаси, Шпанија и Велика Британија, 309 беше првиот вистински компактен автомобил – повеќе не беше класичен седан со 4 врати како 304 и 305, туку хечбек. Лансиран во верзија со 5 врати, 309 дојде и во верзија со 3 врати две години подоцна, во 1987 година. 309 GTi имаше забрзување од 0 до 100 km/h за 8 секунди и достигнуваше максимална брзина од 205 km/h. Во 1989 година го доби Mi16 моторот со 160 KS од 405 и стана застрашувачки компактен спортски автомобил почитуван од конкуренцијата. Кариерата на 309 заврши во 1994 година, а продадени се над 1,6 милиони единици.
Peugeot го лансираше 306 во февруари 1993 година. Стана бестселер во својата категорија и беше произведуван или склопуван на 9 локации низ светот до 2002 година. Достапен во верзии со 3 и 5 врати од 1993 година, во гамата му се придружија и верзијата со 4 врати и атрактивниот кабриолет во 1994 година. Дизајниран и произведуван од Pininfarina, последно наведениот беше избран за најубав кабриолет на годината на салонот на автомобили во Женева во 1994 година и за кабриолет на годината во 1998 година. 306 беше рестилизиран во 1997 година, кога се појави и караван верзијата. Производството на верзиите со 3 и 5 врати на 306 беше прекинато во 2001 година, кога беше претставена неговата замена. Караван автомобилот доживеа својата кариера да заврши во 2002 година, а кабриолетот до 2003 година.
Лансиран во 2001 година и избран за автомобил на годината во 2002-рата, 307 беше огромен успех, со над 3,5 милиони примероци произведени ширум светот. Навестува нова полувисока архитектура, обезбедувајќи подобар простор и има изненадувачки големо закосено ветробранско стакло. Достапен во верзии со 3 врати, 5 врати и караван верзија, тој доби дополнителна силуета во летото 2003 година – купе-кабриолетот CC, кој го пренесе иновативниот концепт успешно воведен на 206 во компактниот сегмент. Со својот тврд покрив што се извлекува и неговите 4 удобни седишта, 307 CC е еден од најпространите кабриолети во тоа време.
Првата генерација на 308 дојде во верзии со 3 врати, 5 врати и SW, поддржан од новата генерација на моделот CC. Негова верзија е и RCZ привлечното 2+2 купе произведено во 68.000 единици помеѓу 2010 и 2015 година, чија топ изведба нудеше 270 KS и забрзуваше од 0 до 100 km/h за 5,9 секунди. Втората генерација на 308 беше лансирана во 2013 година и како и 307 12 години претходно, беше прогласен за автомобил на годината во 2014 година. Неговиот стил и впечатливи и елегантни линии се иновативни, заедно со неговата робустност и уживање во возењето кои се едногласно признати, како и намалената големина и тежина. Патничкиот простор е исто така нов со неговиот i-Cockpit, кој може да се пронајде кај 208, и кој ги поставува стандардите: компактниот управувач, кој ја намалува опсегот на движењата, обезбедува неспоредливи чувства при возењето, а истовремено го олеснува возењето во град. Од 308 беа продадени 7 милиони од неговите први две генерации.